Garanti och reklamation

Här hittar du information om garantin på ALFAs produkter och hur du reklamerar på en produkt.

Vad är garantin på ALFAs produkter?

Enligt konsumentlagen har alla våra produkter sålts till konsumentmarknaden med 2 års garanti mot produktions- och materialfel i enlighet med inköpslagen.

ALFA For Life sko Impact A/P/S GTX är en produkt som har utvecklats speciellt för att hålla, och med denna sko får du en garanti som förlängs till hela 5 + 3 år mot tillverknings- och materialfel. Garantin på skon är i grunden giltig i 5 år, och detta kan efter 5 års användning förlängas till att gälla ytterligare 3 år om skon skickas till ALFA för en garantiservice där skorna är slitna och slitna delar byts ut . Alla som har köpt Impact A/P/S GTX får automatiskt ett erbjudande om garantiservice från Alfa efter 5 år. Aktuella priser för garantiservice och reparationer kommer att finnas tillgängliga på www.alfaoutdoor.se.

ALFAs garanti gäller endast om produkten har behandlats i enlighet med våra rekommendationer för användning och underhåll och inte täcker skador orsakade av normalt slitage, skär / skär, olyckor, felaktig användning, kemikalier, förorening, hydrolys eller naturlig färgnedbrytning.

Om en defekt i en produkt uppstår pga tillverkningsfel, kommer detta att repareras om möjligt. Om detta inte är möjligt kommer produkten att ersättas med ett nytt par.

Skador som inte täcks av garantin kan i vissa fall repareras mot en avgift. Alla fel på ALFA For Life sko Impact A/P/S GTX kan repareras om skon inte annars är sliten. Nuvarande priser för reparationer kommer att finnas tillgängliga på www.alfaoutdoor.se.

Hur klagar jag på en produkt?

Om du upplever fel eller defekter i en produkt som köpts i vår onlinebutik, registrera din reklamation här:

Vi påpekar att klagomål om ALFA-produkter som köpts genom en av våra återförsäljare INTE ska skickas direkt till oss. Kontakta i så fall försäljningsstället där du köpte varan och ta med kvittot eller annan dokumentation för köpet.

Vilka rättigheter har jag?

Felaktiga eller skadade produkter som inte är resultatet av slitage, missbruk eller försummelse ger kunden rätt att välja mellan en ersättning, prisreduktion eller återbetalning.